Mix Workshop adlı e Twinning projesi okulumuz 2/B sınıfı Feyza Öğretmenimiz ve 2/E sınıfı Hayriye Ögretmenimiz ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir. Marakas yapımında öğrencilere atık plastik şişelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı konusunda farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda öğrencilerin el becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır.
No To Plastic adlı e Twinning projesi okulumuz 2/E sınıf ögretmenimiz Hayriye Demiraslan ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir. Öğrencilerimiz "Bez Çanta Yapımı"etkinliğinde eski tişörtlerden bez çanta yaparak, plastik kullanımını azaltarak çevresel sürdürülebilirliği teşvik etmek için bir fırsat sunar. Bu etkinliğin amacı.katılımcıların bilincini artırmak ve tek kullanımlık plastik poşetlerin yaygın kullanımına alternatif çözüm sunarak atık azaltımına katkıda bulunmaktır.
"Bir milletin bağımsızlık mücadelesindeki en parlak zaferlerinden biri olan Çanakkale Zaferi, bizlere özgürlüğün, birlik ve beraberliğin değerini bir kez daha hatırlatmaktadır. Şehit ve gazilerimizi minnetle anıyor, kahramanlarımızı rahmetle yad ediyoruz."
ARİF NİHAT ASYA İLOKULU 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
Klasik Eser Okumaları
Hedeflerimiz:
Söz Varlığını Yaşatmak ve Yeni Nesillere Aktarmak “Bir dildeki sözlerin bütünü; söz
hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler”
olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı
zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz
varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de
etkilemektedir.
Sözcük ile kavram arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Sözcük söylendiğinde onu
karşılayan kavram akla gelir. Bunun gerçekleşebilmesi için de bireyin o sözcüğün anlamına
hâkim olması ve sözcükle ilgili kavramı gözünün önüne getirebilmesi, zihninde
canlandırabilmesi gerekir.
Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın
sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını
sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı
sağlayacak ortam ise okullardır.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme
çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan
sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce
dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak,
eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin
kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden
keşfedecektir.
Belirlenen hedef ve amaçlar doğrultusunda 4-A sınıfı öğrencileri tarafından sınıf
rehber öğretmeni Şeref KILIÇ koordinatörlüğünde okulumuzda çok sayıda etkinlik
düzenlenmiştir.
ETKİNLİKLERİMİZ:
Proje ile dilimizin söz varlığını yaşatmayı ve yeni nesillere aktarmayı
hedeflenmektedir. Popüler kültürde yer bulmayan çoğu eseri, öğrencilerimize okutarak
sözlük kullanımını aşılama çabası içerisindedir. Farklı etkinliklerle öğrencilerin sözcük
dağarcığının zenginleştirilmesi ve kültürümüze ait birikimin aktarılması esas ulaşılmak
istenen noktamızdır..
Proje kapsamında okulumuzda Kasım ayının ilk haftasında faaliyetin hedef kitlesine
uygun olarak tanıtım etkinlikleri yapıldı. “Sözlük Özgürlüktür” temasından hareketle
öğrencilerimizin dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanımasına rehberlik edildi. Ayrıca
eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini nasıl öğrenecekleri konusunda öğrenciler
yönlendirildi. Öğrencilerimizin milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve
hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfetmenin hazzını yaşamaları sağlandı.
Klasik eser okumaları faaliyeti çerçevesinde okulumuz sınıflarında ilk olarak
“Bilen Oturur” etkinliği gerçekleştirildi. Klasik eserler listesine (Ek.7) göre belirlenen belli eserlerden metinler alınarak
sınıflarımızda anlamdaşlık üzerine semantik çalışmalar yapıldı. Böylece sınıftaki
öğrencilerin çalışmaya etkin olarak katılması sağlandı.
Tanıtım faaliyetleri kapsamında Ek 10’de verilen İlkokul Sözlük Listesindeki
sözlüklerden bazıları sınıflara götürülerek tanıtılıp faaliyetler sırasında nasıl kullanılacağı
anlatıldı. Sınıflarda sözlük ve klasik eserler listesindeki eserler öğrenciler tarafından
hazırlanan panolarda sergilendi.
Okulumuz bütün sınıflarında kitaplıklar oluşturulup, sınıf kitaplıklarında klasik
eserlere yer verildi. Okulumuz kütüphanesinde okuma saatleri düzenlendi. Okulumuzun
bazı sınıflarında okuma saatlerine velilerde davet edilerek birlikte okumalar yapıldı.