T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Arif Nihat Asya İlkokulu

Haberler

Nis

Mix Workshop adlı e Twinning projesi okulumuz 2/B sınıfı  Feyza Öğretmenimiz ve 2/E sınıfı Hayriye Ögretmenimiz ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir. Marakas yapımında öğrencilere atık plastik şişelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı konusunda farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda öğrencilerin el becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Nis

No To Plastic adlı e Twinning projesi okulumuz 2/E sınıf ögretmenimiz Hayriye Demiraslan ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir. Öğrencilerimiz "Bez Çanta Yapımı"etkinliğinde eski tişörtlerden bez çanta yaparak, plastik kullanımını azaltarak çevresel sürdürülebilirliği teşvik etmek için bir fırsat sunar. Bu etkinliğin amacı.katılımcıların bilincini artırmak ve tek kullanımlık plastik poşetlerin yaygın kullanımına alternatif çözüm sunarak atık azaltımına katkıda bulunmaktır.

Nis

"Bir milletin bağımsızlık mücadelesindeki en parlak zaferlerinden biri olan Çanakkale Zaferi, bizlere özgürlüğün, birlik ve beraberliğin değerini bir kez daha hatırlatmaktadır. Şehit ve gazilerimizi minnetle anıyor, kahramanlarımızı rahmetle yad ediyoruz."

Nis

Nis

Nis

Mrt

Mrt

Mrt

ARİF NİHAT ASYA İLOKULU 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ 

 

 Klasik Eser Okumaları 

Hedeflerimiz: 

Söz Varlığını Yaşatmak ve Yeni Nesillere Aktarmak “Bir dildeki sözlerin bütünü; söz 

hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler” 

olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı 

zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz 

varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de 

etkilemektedir.

Sözcük ile kavram arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Sözcük söylendiğinde onu 

karşılayan kavram akla gelir. Bunun gerçekleşebilmesi için de bireyin o sözcüğün anlamına 

hâkim olması ve sözcükle ilgili kavramı gözünün önüne getirebilmesi, zihninde 

canlandırabilmesi gerekir.

Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın 

sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını 

sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı 

sağlayacak ortam ise okullardır.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme 

çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan 

sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce 

dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, 

eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin 

kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden 

keşfedecektir.

Belirlenen hedef ve amaçlar doğrultusunda 4-A sınıfı öğrencileri tarafından sınıf 

rehber öğretmeni Şeref KILIÇ koordinatörlüğünde okulumuzda çok sayıda etkinlik 

düzenlenmiştir.

ETKİNLİKLERİMİZ: 

Proje ile dilimizin söz varlığını yaşatmayı ve yeni nesillere aktarmayı 

hedeflenmektedir. Popüler kültürde yer bulmayan çoğu eseri, öğrencilerimize okutarak 

sözlük kullanımını aşılama çabası içerisindedir. Farklı etkinliklerle öğrencilerin sözcük 

dağarcığının zenginleştirilmesi ve kültürümüze ait birikimin aktarılması esas ulaşılmak 

istenen noktamızdır..

Proje kapsamında okulumuzda Kasım ayının ilk haftasında faaliyetin hedef kitlesine 

uygun olarak tanıtım etkinlikleri yapıldı. “Sözlük Özgürlüktür” temasından hareketle 

öğrencilerimizin dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanımasına rehberlik edildi. Ayrıca 

eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini nasıl öğrenecekleri konusunda öğrenciler 

yönlendirildi. Öğrencilerimizin milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve 

hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfetmenin hazzını yaşamaları sağlandı.

Klasik eser okumaları faaliyeti çerçevesinde okulumuz sınıflarında ilk olarak 

“Bilen Oturur” etkinliği gerçekleştirildi. Klasik eserler listesine (Ek.7) göre belirlenen belli eserlerden metinler alınarak 

sınıflarımızda anlamdaşlık üzerine semantik çalışmalar yapıldı. Böylece sınıftaki 

öğrencilerin çalışmaya etkin olarak katılması sağlandı. 

Tanıtım faaliyetleri kapsamında Ek 10’de verilen İlkokul Sözlük Listesindeki 

sözlüklerden bazıları sınıflara götürülerek tanıtılıp faaliyetler sırasında nasıl kullanılacağı 

anlatıldı. Sınıflarda sözlük ve klasik eserler listesindeki eserler öğrenciler tarafından 

hazırlanan panolarda sergilendi.

Okulumuz bütün sınıflarında kitaplıklar oluşturulup, sınıf kitaplıklarında klasik 

eserlere yer verildi. Okulumuz kütüphanesinde okuma saatleri düzenlendi. Okulumuzun 

bazı sınıflarında okuma saatlerine velilerde davet edilerek birlikte okumalar yapıldı.

Mrt

Mrt

Mrt

Mrt

Şbt

Şbt